REVISTA ACADÉMICA ECO
29
Referencias
Avalos, M., y Hernández, F. (2006). Competencia bancaria en México. Toluca: Centro
de Investigación y Docencia Económicas.
Baum, J., y Korn, H. (1996). Competitive Dynamics of interfirm rivalry. Management
Journal.
Bernheim, D., y Whinston, M. (1990). Multimarket contact and collusive behavior.
RAND Journal of economics
Chen, M.-J. (1996). Competitor analysis and interfirm rivalry: toward a theoretical
integration. Columbia University.
Edwards, C. (1955). Business Concentration and Price Policy. Princeton University
Press.
Fuentelsaz, L., y Gómez, J. (2008). ¿Quienes son mis rivales? contacto multimercado
y asimetría competitiva en la banca española. Universia Business Review.
Gimeno, J., y Woo, C. (1999). Multimarket contact, economies of scope, and firm
performance. Academy of Management Journal.
Haveman, H., y Nonnemaker, L. (2000). Competition in Multiple Geographic Markets:
The impact on Growth and Market Entry. Cornell University.
Jayachandran, S., Gimeno, J., y Varadarajan, R. (1999). The theory of Multimarket
Competition: A synthesis and implications for marketing strategy. Journal of
Marketing.
Kamani, A., y Wernerfelt, B. (1985). Multiple Point Competition. Strategic
Management Journal.
Modia, L. (2011). Análisis de la competencia en el sector bancario de Galicia: contacto
multimercado. Universidade da Coruña.
Superintendencia de Bancos de Guatemala. (Diciembre de 2014). Consultado en:
http://www.sib.gob.gt/web/sib/inicio