REVISTA ACADÉMICA ECO

29

Referencias 

Avalos, M., y Hernández, F. (2006). Competencia bancaria en México. Toluca: Centro 

de Investigación y Docencia Económicas.

Baum, J., y Korn, H. (1996). Competitive Dynamics of interfirm rivalry. Management 

Journal.

Bernheim, D., y Whinston, M. (1990). Multimarket contact and collusive behavior. 

RAND Journal of economics

Chen, M.-J. (1996). Competitor analysis and interfirm rivalry: toward a theoretical 

integration. Columbia University.

Edwards, C. (1955). Business Concentration and Price Policy. Princeton University 

Press.

Fuentelsaz, L., y Gómez, J. (2008). ¿Quienes son mis rivales? contacto multimercado 

y asimetría competitiva en la banca española. Universia Business Review.

Gimeno, J., y Woo, C. (1999). Multimarket contact, economies of scope, and firm 

performance. Academy of Management Journal.

Haveman, H., y Nonnemaker, L. (2000). Competition in Multiple Geographic Markets: 

The impact on Growth and Market Entry. Cornell University.

Jayachandran, S., Gimeno, J., y Varadarajan, R. (1999). The theory of Multimarket 

Competition: A synthesis and implications for marketing strategy. Journal of 
Marketing.

Kamani, A., y Wernerfelt, B. (1985). Multiple Point Competition. Strategic 

Management Journal.

Modia, L. (2011). Análisis de la competencia en el sector bancario de Galicia: contacto 

multimercado. Universidade da Coruña.

Superintendencia de Bancos de Guatemala. (Diciembre de 2014). Consultado en: 

http://www.sib.gob.gt/web/sib/inicio